روایتی از تکامل جلد و گرافیک ماهنامه عصر تراکنش در ۴ سال گذشته

خوشبختانه جلد ماهنامه عصر تراکنش شماره ۴۲ توجه بسیاری را به خود جلب کرده است. نگاهی به ۴ سال مسیر ماهنامه چاپی عصر تراکنش و انتشار مستمر و منظم این نشریه نشان می‌دهد که عصر تراکنش با این که به صورت پیوسته منتشر شده ولی بالا و پایین داشته و مسیر همه جا هموار نبوده […]

چرا لوگوی راه پرداخت را تغییر دادیم؟

تغییر لوگو برای کسب‌وکاری که کار می‌کند همیشه محل بحث‌ها و اختلاف‌های بسیار می‌شود. مخاطبان یک کسب‌وکار و به طور خاص یک کسب‌وکار رسانه‌ای در طول زمان به هویت بصری یک مجموعه عادت می‌کنند. حتی اگر هویت بصری اشکالاتی هم داشته باشد معمولا قدرت عادت به حدی است که بسیاری از مخاطبان آن را همان‌ […]

اندکی درباره راه پرداخت و راهی که آمده‌ایم و راهی که داریم می‌رویم

راه پرداخت یک رسانه است؛ ما در ایران تلاش کردیم رسانه‌ای بسازیم که بتواند الگویی برای رسانه‌های دنیای جدید باشد. برای همین هم در پیکربندی (تولید) هم در پیشنهاد (محصول) و هم در تجربه (مخاطب و مشتری) در سال‌های گذشته دست به نوآوری‌هایی زدیم که از نظر خودمان هنوز در ابتدای راه هستیم.  رسانه‌ها در […]

۳۴ شماره از عصر تراکنش را منتشر کردیم ولی هنوز بهترین شماره ماهنامه ما را ندیده‌اید

ماهنامه عصر تراکنش امتداد راه پرداخت در دنیای رسانه‌های چاپی است؛ در این ۳۴ شماره تلاش کردیم به صورت منظم و مرتب در ابتدای هر ماه نشریه را منتشر کنیم. تا امروز حتی یک بار هم تاخیر نداشتیم و امیدواریم بتوانیم این مسیر سخت را ادامه دهیم. هیچ بهانه‌ای باعث نشد تا امروز نظم در انتشار […]

چرا دوگانه رسانه‌های چاپی و رسانه‌های آنلاین اصلا وجود ندارد؟

دوگانه رسانه‌های چاپی و رسانه‌های آنلاین یک دوگانه ذهنی اشتباه است. تجربه نشان داده که رسانه بیشتر از این که به کانال‌ها (مانند شبکه‌های اجتماعی) وابسته باشد در حال معنا دادن به کانال‌ها است. کانال‌ها بدون رسانه‌های جریان اصلی بدون محتوا هستند و فناوری‌های دیجیتال به هر کسی این توان را داده‌ که خودش به […]

سخت، لذت‌بخش و هیجان‌انگیز؛ کار کردن در راه پرداخت اینگونه است!

اینجا راه پرداخت است؛ درست در شروع ۱۰ سالگی آن! کمی عجیب است؛ مگر چند سال است که مردم کارت بانکی در جیبشان دارند؟ مگر چند سال است می‌گوییم کارت به کارتش کن؟ مگر چند سال است می‌گوییم پرداخت فقط با کارت بانکی؟ بله در طول تمام این مدت راه پرداخت در کنار این صنعت […]

پاسخ معمای «پیتزا و نان باریک؛ دسته‌بندی‌کردن یا نکردن، مساله این است»

معمای «پیتزا و نان باریک؛ دسته‌بندی‌کردن یا نکردن، مساله این است» در کتاب «درآمدزایی از نوآوری» و در فصل ششم این کتاب با عنوان «در طراحی محصول، پیکربندی و دسته‌بندی بیش از آنکه هنر باشند، علم هستند» مطرح شده است. کتاب درآمدزایی از نوآوری با حمایت شرکت تجارت الکترونیکی ارتباط فردا و توسط راه پرداخت […]

معمای پیتزا و نان باریک؛ دسته‌بندی‌کردن یا نکردن، مساله این است

برای یک چالش آماده هستید؟ ببینیم می‌توانید به این معما پاسخ بدهید. پرسش: تصور کنید صاحب پیتزافروشی بین‌المللی مطرحی هستید که پیتزا و نان باریک پنیری می‌پزد. مدت‌هاست به این فکر می‌کنید که چطور محصولات‌تان را قیمت‌گذاری کنید. مشتریان‌تان را بررسی می‌کنید و به این نتیجه می‌رسید که چهار نوع یا بخش مشتری دارید. بخش […]

درباره پادکست‌های راه پرداخت

پادکست تازه نیست ولی یکی دو سالی می‌شود پادکست در ایران تازه شروع شده است. با این که شروع پادکست در جهان به خلق آیپاد و آیفون برمی‌گردد و زمانی که فایل‌های صوتی مبتنی بر RSS تولید شد؛ منتها در ایران پلتفرم‌های پادکست نتوانستند مخاطب قابل توجهی کسب کنند و با دسترسی به ابزارهای بهتر […]

ما صادقانه تلاش می‌کنیم اثرگذار باشیم

مسیر چند وقت اخیر راه پرداخت این بوده است که رسانه‌ای باشیم روایت روندها و رویدادها را انجام می‌دهد و تا جایی هم که می‌توانیم اثرگذار باشیم و در تشخیص مسیرهای درست و غلط به مرجعی قابل اعتماد تبدیل شویم. در این مسیر تلاش کرده‌ایم چابک باشیم و تمرکزمان بر «محتوا» باشد. در یکی دو […]

جذب حداقل ده همکار جدید در راه پرداخت

وب‌سایت راه پرداخت دوم اردیبهشت ماه ۱۳۹۰ فعالیت خود را شروع کرد. اولین شماره ماهنامه چاپی عصر تراکنش تیرماه ۱۳۹۶ چاپ و منتشر شد. سال ۱۳۹۷ هم فعالیت‌های انتشار کتاب را به صورت جدی‌تر کلید زدیم و تا امروز ۳۲۰۰۰ نسخه کتاب چاپ کرده‌ایم. سال ۱۳۹۸ در زمینه وایت‌پیپر جدی‌تر شدیم و تا امروز حدود […]

چرا پایان استارت‌آپ؟

این متن درباره حمید مختاریان، مدیرعامل شرکت داده‌ورزی سداد و بخش‌هایی از مصاحبه است که ضبط صوت خاموش بود؛ ایده اصلی جلد این شماره از درون این گفت‌وگو بیرون آمد. متن گزارش گفت‌وگوی ما با مختاریان با عنوان «آنچه از سیلیکون‌ولی می‌توان آموخت رویای سیلیکون‌ولی شدن آسیا» در شماره ۲۳ ماهنامه عصر تراکنش منتشر شده است.

ما در راه پرداخت به دنبال جذب نیروهای تازه نفس هستیم

آنهایی که راه پرداخت را می‌شناسند می‌دانند که ما در راه پرداخت تلاش کرده‌ایم آهسته و پیوسته رشد کنیم. به همین دلیل از سال ۱۳۹۰ تا امروز بیشتر از این که به دنبال رشد پرشتاب و انفجاری باشیم تلاش کرده‌ایم آهسته و پیوسته رشد کنیم. امسال هم که سال سخت است و برای کسب‌وکارها بقا […]

راه پرداخت جایزه بهترین کتاب حوزه کارآفرینی را در جشنواره وب و موبایل ایران دریافت کرد

یازدهمین جشنواره وب و موبایل ایران دیروز 26 بهمن‌ماه 97 به کار خود پایان داد. در بخش جوایز این جشنواره، بهترین کتاب تالیف یا ترجمه در حوزه کارآفرینی به کتاب «بلاکچین و قانون» و گروه راه پرداخت تعلق گرفت. رضا قربانی، رییس هیات مدیره راه پرداخت این جایزه را دریافت کرد. راه پرداخت اوایل بهمن‌ماه […]

قربانی: تراکنش‌های بی‌رویه هزینه اضافی به اقتصاد کشور تحمیل می‌کند

رضا قربانی، سردبیر ماهنامه عصر تراکنش در برنامه خندوانه حضور یافت و از مصرف بی‌رویه تراکنش‌های بانکی و پرداختی صحبت کرد. قربانی با یک مثال ساده هزینه گزافی که با تراکنش‌های خرد به اقتصاد کشور تحمیل می‌شود را توضیح داد و گفت: «ممکن است وقتی در یک نانوایی هزار تومان با کارتخوان پرداخت می‌کنیم، از […]

«فان‌تک» یک‌ساله شد / نگاهی به طنزهای آخر هفته راه پرداخت

دی‌ماه 96 مشغول آماده کردن ویژه‌نامه عصر تراکتش برای هفتمین همایش بانکداری و نظام‌های پرداخت بودیم. سردبیر به اعضای تحریریه گفت که به غیر از گزارش‌هایی که نوشته‌ایم، می‌توانیم یک یادداشت 500 کلمه‌ای برای ویژه‌نامه منتشر کنیم. به رضا قربانی گفتم ته ذهن من این است که یادداشت خود را در قالب طنز بنویسم و […]

راه پرداخت جایزه بهترین کتاب همایش بانکداری الکترونیک و نظام‌های پرداخت را دریافت کرد

هشتمین همایش بانکداری الکترونیک و نظام‌های پرداخت 9 و 10 بهمن در مرکز همایش‌های برج میلاد برگزار شد. در اختتامیه این همایش و در جشنواره دکتر نوربخش، «فین‌تک در یک نگاه» که یکی از کتاب‌های انتشارات راه پرداخت است، به عنوان بهترین کتاب این جشنواره برگزیده شد. راه پرداخت در هشتمین همایش بانکداری الکترونیک و […]