-
میگویند «معمولاً کسی که صاحب هنر و حرفهای است، خودش از آن بهرهای نمیبرد و در استفاده از هنر خویش تنبل است.» موافق باشیم یا نباشیم، این گزاره تا حدی صحیح است و شاید بهتر از واژه «تنبلی» واژه «سختگیر»…
-
روایتی از تکامل جلد و گرافیک ماهنامه عصر تراکنش در ۴ سال گذشته
خوشبختانه جلد ماهنامه عصر تراکنش شماره ۴۲ توجه بسیاری را به خود جلب کرده است. نگاهی به ۴ سال مسیر ماهنامه چاپی عصر تراکنش و انتشار مستمر و منظم این نشریه نشان میدهد که عصر تراکنش با این که به…
-
چرا لوگوی راه پرداخت را تغییر دادیم؟
تغییر لوگو برای کسبوکاری که کار میکند همیشه محل بحثها و اختلافهای بسیار میشود. مخاطبان یک کسبوکار و به طور خاص یک کسبوکار رسانهای در طول زمان به هویت بصری یک مجموعه عادت میکنند. حتی اگر هویت بصری اشکالاتی هم…
-
اندکی درباره راه پرداخت و راهی که آمدهایم و راهی که داریم میرویم
راه پرداخت یک رسانه است؛ ما در ایران تلاش کردیم رسانهای بسازیم که بتواند الگویی برای رسانههای دنیای جدید باشد. برای همین هم در پیکربندی (تولید) هم در پیشنهاد (محصول) و هم در تجربه (مخاطب و مشتری) در سالهای گذشته…
-
۳۴ شماره از عصر تراکنش را منتشر کردیم ولی هنوز بهترین شماره ماهنامه ما را ندیدهاید
ماهنامه عصر تراکنش امتداد راه پرداخت در دنیای رسانههای چاپی است؛ در این ۳۴ شماره تلاش کردیم به صورت منظم و مرتب در ابتدای هر ماه نشریه را منتشر کنیم. تا امروز حتی یک بار هم تاخیر نداشتیم و امیدواریم…
-
چرا دوگانه رسانههای چاپی و رسانههای آنلاین اصلا وجود ندارد؟
دوگانه رسانههای چاپی و رسانههای آنلاین یک دوگانه ذهنی اشتباه است. تجربه نشان داده که رسانه بیشتر از این که به کانالها (مانند شبکههای اجتماعی) وابسته باشد در حال معنا دادن به کانالها است. کانالها بدون رسانههای جریان اصلی بدون…
-
سخت، لذتبخش و هیجانانگیز؛ کار کردن در راه پرداخت اینگونه است!
اینجا راه پرداخت است؛ درست در شروع ۱۰ سالگی آن! کمی عجیب است؛ مگر چند سال است که مردم کارت بانکی در جیبشان دارند؟ مگر چند سال است میگوییم کارت به کارتش کن؟ مگر چند سال است میگوییم پرداخت فقط…
-
پاسخ معمای «پیتزا و نان باریک؛ دستهبندیکردن یا نکردن، مساله این است»
معمای «پیتزا و نان باریک؛ دستهبندیکردن یا نکردن، مساله این است» در کتاب «درآمدزایی از نوآوری» و در فصل ششم این کتاب با عنوان «در طراحی محصول، پیکربندی و دستهبندی بیش از آنکه هنر باشند، علم هستند» مطرح شده است.…
-
معمای پیتزا و نان باریک؛ دستهبندیکردن یا نکردن، مساله این است
برای یک چالش آماده هستید؟ ببینیم میتوانید به این معما پاسخ بدهید. پرسش: تصور کنید صاحب پیتزافروشی بینالمللی مطرحی هستید که پیتزا و نان باریک پنیری میپزد. مدتهاست به این فکر میکنید که چطور محصولاتتان را قیمتگذاری کنید. مشتریانتان را…
به راهکار بپیوندید
بخشی از راهکار باشید