ما یک هلدینگ تولید رسانه و محتوا برای کسبوکارها هستیم؛ مخاطبان ما فعالان حوزههای فناوری و نوآوری هستند. در دهه اول فعالیت، تمرکز ما بر کسبوکارهای مالی بود؛ در ادامه و در دهه دوم، تلاش میکنیم حوزههای غیرمالی را نیز پوشش دهیم. ما بستر انتشار خبرها ، نظرها، ایدهها، پژوهشها، اطلاعات قابل اتکا و خلق فرصتهای شبکهسازی در راستای توسعه کسبوکار برای فعالان عرصههای اقتصاد نوآوری هستیم.
راهکار با حضور روزنامهنگاران تخصصی به دنبال ایجاد فرهنگی در فضای رسانهای است که تمرکزش بر ارزشآفرینی برای کسبوکارها و ارزشآفرینان است. کانالهای رسانههای راهکار از رسانههای چاپی گرفته تا انواع بسترهای دیجیتال را شامل میشود. تمرکز ما بیشتر از این که بر کانال باشد بر رسانه است. تلاش میکنیم در حوزههای تخصصی رسانههای حرفهای بسازیم و از طریق تعامل اثربخش این رسانهها با هم زمینه افزایش تاثیرگذاری را فراهم کنیم.
ما یک هلدینگ تولید رسانه و محتوا برای کسبوکارها هستیم؛ مخاطبان ما فعالان حوزههای فناوری و نوآوری هستند. در دهه اول فعالیت، تمرکز ما بر کسبوکارهای مالی بود؛ در ادامه و در دهه دوم، تلاش میکنیم حوزههای غیرمالی را نیز پوشش دهیم. ما بستر انتشار خبرها ، نظرها، ایدهها، پژوهشها، اطلاعات قابل اتکا و خلق فرصتهای شبکهسازی در راستای توسعه کسبوکار برای فعالان عرصههای اقتصاد نوآوری هستیم. ما به مدیران و رهبران کسبوکارها کمک میکنیم به محتواهای مفید و به روز دسترسی داشته باشند که بتوانند به صورت پیوسته استراتژیهای کسبوکاری خود را بازبینی کنند و برای موفقیت کسبوکار در جهان در حال تغییر آماده باشند. در این راه ما بر حوزههای مشخص از اقتصاد نوآوری تمرکز کردهایم: اقتصاد نوآوری، اقتصاد دیجیتال و شهر هوشمند، پول، پرداخت رمزارز، بلاکچین و بانکداری، تنظیمگری و رگتک، حسابداری مدیریت و تامین مالی، سلامت، گردشگری و لجستیک، مدیریت سرمایه، ریسک و بیمه. تلاش میکنیم با افزایش منابع حوزههای تحت پوشش را افزایش دهیم و برای هر بخش محصولات و راهکارهای اختصاصی آن حوزه را طراحی کنیم. راهکار پلتفرمی برای حرفهایها است و از طریق محصولاتش به آنها کمک میکند در جریان بهترین ایدهها و به روزترین تحقیقات قرار گیرند و به شبکه رهبران توانمند دسترسی داشته باشند.
از راهپرداخت تا راهکار چگونه طی شد؟
راهکار با راه پرداخت شروع شد. با عصر تراکنش ادامه یافت و با کارنگ، رمزارز ، بیمه دیجیتال و استودیو راهکار جان گرفت. انتشارات راه پرداخت حلقه تکمیلی این زنجیره بود. در ادامه در حوزههای لندتک، ولثتک، گردشگری، لجستیک و سلامت نیز محصولات و راهکارهای محتواییمان را ارائه خواهیم کرد. راهکار با حضور روزنامهنگاران تخصصی به دنبال ایجاد فرهنگی در فضای رسانهای است که تمرکزش بر ارزشآفرینی برای کسبوکارها و ارزشآفرینان است. کانالهای رسانههای راهکار از رسانههای چاپی گرفته تا انواع بسترهای دیجیتال را شامل میشود. تمرکز ما بیشتر از این که بر کانال باشد بر رسانه است. تلاش میکنیم در حوزههای تخصصی رسانههای حرفهای بسازیم و از طریق تعامل اثربخش این رسانهها با هم زمینه افزایش تاثیرگذاری را فراهم کنیم. تلاش میکنیم یک سبد از برندهای رسانهای خلق کنیم که هر کدام بر حوزه مشخص تمرکز دارند. برندهای جدید راهکار در امتداد برندهای قبلی هستند یا شروعی تازه و مستقل نسبت به مسیر قبلی. تمام فعالیتهای راهکار بخشی از یک کل یکپارچه هستند.
حوزههای فعلی تحت پوشش راهکار چیست؟
اقتصاد نوآوری اقتصاد دیجیتال و شهر هوشمند پول، پرداخت رمزارز، بلاکچین و بانکداری تنظیمگری و رگتک حسابداری مدیریت و تامین مالی سلامت، گردشگری و لجستیک مدیریت سرمایه، ریسک و بیمه
فلسفه راهکار چیست؟
رسانهها از ستونهای مهم جوامع مدرن هستند. به طور کلی سه نوع رسانه داریم: دولتی، عمومی و خصوصی. رسانه و رسانهنگار مرز روشنی ندارند و گاهی اوقات به اشتباه رسانهنگار را معادل رسانه در نظر میگیرند. شبکههای اجتماعی و توسعه اینترنت زمینه ظهور رسانهنگارهایی را ایجاد کرده که در بیشتر موارد افراد غیرحرفهای و غیردقیق هستند؛ رسانهها تلاش میکنند حرفهای باشند. کار رسانه فعالیت در قالب یک سازمان مشخص، با اهداف روشن، برنامهریزی و سازماندهی و کمک گرفتن از تیمی حرفهای است. در شرایط فعلی رسانههای دولتی و عمومی ضعیف عمل میکنند و بدنه رسانههای خصوصی کشور بسیار ضعیف شده است. رسانههای تخصصی بخش خصوصی این فرصت را دارند که بتوانند به دور از برخی حاشیهها بر روی اصل فعالیت رسانهای تمرکز کنند. رسانههای ضعیف داخلی و رسانههای فارسی زبان خارج از ایران پاشنه آشیل فضای رسانهای فعلی ایران هستند. رسانه مرز روشنی با روابط عمومی، بازاریابی، بازاریابی دیجیتال، بازاریابی محتوایی و تبلیغات دارد.
فلسفه ما چیست؟
آنچه که رسانه را از غیررسانه متمایز میکند ثبت و انتشار پیوسته فکتهای مستند و قابل اتکا و داشتن آرشیو و امکان دسترسی به محتوا در طول زمان است. از طریق رسانه میتوان در جریان روندهای یک موضوع، فرد، کسبوکار، سوژه یا هر چیز قابل پیگیری در طول زمان قرار گرفت. رسانهها بروز و ظهورهای متفاوتی دارند. در حال حاضر شبکههای اجتماعی به گونهای فضا را تغییر دادهاند که ممکن است برخی، اکانتهای فعال و پرمخاطب در شبکههای اجتماعی را با رسانه اشتباه بگیرند. یکی از مهمترین مشکلات اکانتهای فعال در شبکههای اجتماعی نبود دسترسی مناسب به آرشیو، قابل استناد و مبنی بر فکت نبودن است. رسانهها در وب باید قابلیتهایی از جمله جستوجو، لینکدهی به مطالب مرتبط، قابلیت کامنت و پاسخ دادن، قابلیت جستوجو از طریق تگها و دستهبندیها و در نهایت مواردی مانند پیشنهاد مطالب مرتبط و استفاده از هوش مصنوعی برای تشخیص رفتار مخاطب داشته باشند. به جز وبسایتهای رسانهها در حال حاضر بسترهای متفاوتی برای بروز و ظهور وجود دارد. با وجود بروز و ظهور رسانهها در کانالهای متعدد وبسایت هر رسانه هنوز مهمترین مرجع و منبع برای دسترسی به محتوای یک رسانه است. کانال چاپ هیچ اولویتی نسبت به وب ندارد. کانال چاپ ویژگیهای متمایزی به رسانهها میدهد و نظم در انتشار در مدیوم چاپ به آسانی قابل اندازهگیری است. چاپ رسانه را مجبور میکند بستهبندی مطالب و محتواها را با دقت و انرژی بیشتری انجام دهد. مدیوم چاپ برخلاف نظر برخی نمرده بلکه شیوه استفاده از آن نسبت به گذشته تغییر کرده است. یکی از مهمترین ویژگیهای رسانههای چاپی داشتن عنصر متمایزکنندهای به نام جلد است. جلد در رسانههای چاپی نقش مهمی دارد در حالی که در هیچ کانال دیگری مشابه آن وجود ندارد. همین امروز هم جلدهای رسانههای مطرح دنیا در کانالهای گوناگون بیشتر از دیگر محتواهایشان دیده میشود. تجربه کاربری رسانههای چاپی تجربه متمایزی است. در دنیای امروز به جز رسانههای چاپی هیچ رسانهای نداریم که بدون مصرف پیوسته انرژی قابل استفاده باشد.
شیوه و مرام ما چیست؟
موفقیت در اثر استمرار، پافشاری و صبر رخ میدهد. کیفیت مهم است اما مهمتر از آن نظم است. کمیت در اثر استمرار به کیفیت منجر میشود. کیفیتی که استمرار نداشته باشد در دنیای رسانه بیفایده است. رسانه در یک فرد و دیدگاههای او خلاصه نمیشود. رسانه بازتابی از دیدگاههای گوناگون است و بستری برای انتشار فکتها. مردم و کسبوکارها باید خودشان را در رسانه ببینند. شفافیت کلید موفقیت است. رسانهها باید تلاش کنند همه چیز را شفاف کنند. رسانه باید به دنبال فکتها باشد. دیدگاهها در رسانه منتشر میشوند ولی نباید با فکت یکی گرفته شوند. دیدگاه، نظر و تحلیل یک فرد درباره جهان است. فکت واقعیت غیرقابل انکار مستند است. ما دست به انتخاب میزنیم و مسئولیت انتخابهایمان را هم میپذیریم. رسانه بیطرف و مستقل نداریم بلکه رسانه حرفهای داریم. رسانه نباید عقبتر یا بیش از حد جلوتر از مخاطبان خود باشد. رسانه باید پابهپای مخاطبان و همراه آنها باشد. منابع درآمد رسانه باید شفاف و قابل پیگیری باشد. فروش مستقیم، اشتراک، آگهی از کسبوکارهای خصوصی و یا یارانههای دولتی منابع درآمدی رسانهها هستند. رسانههای حرفهای هرگز دروغ نمیگویند؛ هرگز.
ما در حال توسعه راهکار هستیم؛ در راهکار به ما بپیوندید
به اعتقاد بسیاری از متخصصین حوزه کسب و کار و مدیریت، یکی از عناصر کلیدی هر سازمانی، منابع انسانی آن مجموعه است.
نکتهای که در این خصوص بسیار حائز اهمیت است، مدیریت سرمایه اصلی هر سازمان یعنی همان منابع انسانی است. مدیریت منابع انسانی یکی از نقشهای اثرگذار در هر سازمان است. ضرورت منابع انسانی در یک مجموعه به قدری زیاد است که کارشناسان این حوزه در سالهای اخیر تمرکز زیادی بر روی درک شیوههای نوین مدیریت منابع انسانی داشتهاند.
همانطور که میدانید، پشت تولید هر محصول و یا ارائه هرگونه خدمات در سطوح مختلف، ساعتهای زیادی تلاش و کار یک گروه از متخصصین وجود دارد. حقیقت این است که هیچ کالایی بدون حضور انسان به سرانجام نمیرسد. بنابراین برای سازندگی یک سیستم، وجود منابع انسانی بسیار ضروری است. هر سازمان برای اینکه بتواند به اهدافش نزدیک شود، نیازمند افرادی ماهر، شایسته و کاردان است.
هرچند که این روزها برخی از کارشناسان ادعا دارند که به زودی فناوریهای نوین جای منابع انسانی را میگیرند، اما بازهم این فناوریها برای شروع به کار و یا تعمیرات، نیاز به حضور یک انسان دارند. همچنین اگر قرار باشد صفر تا صد یک فرآیند توسط ماشین آلات انجام شود، باز هم به یک فرد انسانی نیاز است تا بر روی صحت انجام کار نظارت داشته باشد. بنابراین حضور منابع انسانی در هر سازمانی واجب بوده و درواقع همکاران یک مجموعه به منزله سرمایههای ارزشمند یک کسبوکار هستند.
میگویند «معمولاً کسی که صاحب هنر و حرفهای است، خودش از آن بهرهای نمیبرد و در استفاده از هنر خویش تنبل است.» موافق باشیم یا نباشیم، این گزاره تا حدی صحیح است و شاید بهتر از واژه «تنبلی» واژه «سختگیر» منظور را برساند. کسی که هنری دارد، در استفاده از هنرش برای خودش، سختگیر است.…
خوشبختانه جلد ماهنامه عصر تراکنش شماره ۴۲ توجه بسیاری را به خود جلب کرده است. نگاهی به ۴ سال مسیر ماهنامه چاپی عصر تراکنش و انتشار مستمر و منظم این نشریه نشان میدهد که عصر تراکنش با این که به صورت پیوسته منتشر شده ولی بالا و پایین داشته و مسیر همه جا هموار نبوده…
تغییر لوگو برای کسبوکاری که کار میکند همیشه محل بحثها و اختلافهای بسیار میشود. مخاطبان یک کسبوکار و به طور خاص یک کسبوکار رسانهای در طول زمان به هویت بصری یک مجموعه عادت میکنند. حتی اگر هویت بصری اشکالاتی هم داشته باشد معمولا قدرت عادت به حدی است که بسیاری از مخاطبان آن را همان…
راه پرداخت یک رسانه است؛ ما در ایران تلاش کردیم رسانهای بسازیم که بتواند الگویی برای رسانههای دنیای جدید باشد. برای همین هم در پیکربندی (تولید) هم در پیشنهاد (محصول) و هم در تجربه (مخاطب و مشتری) در سالهای گذشته دست به نوآوریهایی زدیم که از نظر خودمان هنوز در ابتدای راه هستیم. رسانهها در…
ماهنامه عصر تراکنش امتداد راه پرداخت در دنیای رسانههای چاپی است؛ در این ۳۴ شماره تلاش کردیم به صورت منظم و مرتب در ابتدای هر ماه نشریه را منتشر کنیم. تا امروز حتی یک بار هم تاخیر نداشتیم و امیدواریم بتوانیم این مسیر سخت را ادامه دهیم. هیچ بهانهای باعث نشد تا امروز نظم در انتشار…
دوگانه رسانههای چاپی و رسانههای آنلاین یک دوگانه ذهنی اشتباه است. تجربه نشان داده که رسانه بیشتر از این که به کانالها (مانند شبکههای اجتماعی) وابسته باشد در حال معنا دادن به کانالها است. کانالها بدون رسانههای جریان اصلی بدون محتوا هستند و فناوریهای دیجیتال به هر کسی این توان را داده که خودش به…
برای دریافت کاتالوگها و محتوای برای رسانهها با ما تماس بگیرید