تعهد به نوآوری و پایداری
«راهکار» نتیجه یک تلاش جمعی برای ارائه راهحلهایی حرفهای بر پایه شبکهسازی میان کسبوکارهاست. این مجموعه از سال ۱۳۹۰ تاکنون بهطور پیوسته در فضای اقتصاد ایران فعالیت کرده و امروز شامل سه رسانه تخصصی، پنج رویداد و یک باشگاه مدیران است.
ما که هستیم؟
راهکار یک هلدینگ تولید رسانه و محتوا برای کسبوکارهاست که مخاطبان اصلی آن فعالان حوزه فناوری و نوآوری هستند. در دهه اول فعالیت، تمرکز ما بر کسبوکارهای مالی بود؛ اما در دهه دوم تلاش میکنیم حوزههای غیرمالی را نیز پوشش دهیم.
ما بستری برای انتشار خبرها، نظرها، ایدهها، پژوهشها و اطلاعات قابل اتکا فراهم کردهایم و فرصتهای شبکهسازی در راستای توسعه کسبوکار را برای فعالان اقتصاد نوآوری خلق میکنیم.
فلسفه و رویکرد ما
راهکار با حضور روزنامهنگاران تخصصی به دنبال ایجاد فرهنگی در فضای رسانهای است که تمرکز اصلیاش بر ارزشآفرینی برای کسبوکارها و کارآفرینان است.
کانالهای رسانهای راهکار از رسانههای چاپی تا بسترهای دیجیتال را شامل میشود، اما تمرکز ما بر رسانه بهعنوان یک نهاد و نه صرفاً کانال است.
تلاش میکنیم رسانههای تخصصی و حرفهای بسازیم و با تعامل مؤثر میان آنها، تاثیرگذاری خود را افزایش دهیم.


مدیران راهکار
راهکار با کمک افراد حرفهای و متعهد به دنبال شکل دادن فرهنگی در فضای رسانهای کشور است که ارزشآفرینی برای کسبوکارها و کارآفرینان را در اولویت قرار میدهد.
اشتیاق به توسعه کامیونیتی تاثیرگذار
در راهکار، تمرکز اصلی ما بر خلق و توسعه کامیونیتیهای اثرگذار است.
با گسترش ادبیات و مفاهیم مرتبط با فناوری و نوآوری، تلاش میکنیم به رشد و توسعه اکوسیستم کمک کنیم.
خود را همراه و همقدم کسبوکارهای تاثیرگذار میدانیم و هدفمان تبدیل شدن به بازیگری اثرگذار در سرمایهگذاری حوزه رسانه و محتوای فناوری و نوآوری است.
صداقت و راستگویی
اعتماد ستون راهکار است. ما حرفهای، بیطرف و راستگو هستیم.
امانتداری و انصاف
ما در کنار هم یاد میگیریم و رشد میکنیم. در این مسیر، اهل انصاف و اعتدال میمانیم و به اعتماد یکدیگر وفاداریم.
خلاقیت و نوآوری
خلاقیت بخشی از DNA ماست. مسائل را ساده نمیگیریم و با نگاهی تازه سراغ چالشها میرویم.
مسئولیتپذیری
ما پاسخگو هستیم و کارهایمان را با تعهد بالا و بهترین کیفیت انجام میدهیم.
احترام و تنوع
به یکدیگر احترام میگذاریم، مهربان هستیم و تفاوتها را فرصتی برای رشد میدانیم.
مخاطبمحوری
مخاطبان در مرکز همه تصمیمها و اقدامهای ما هستند. هر کاری میکنیم، برای پاسخ به نیازهای واقعی آنهاست.
سوالات متداول

ما در حال توسعه راهکار هستیم؛ بخشی از راهکار باشید
سرمایههای انسانی
بسیاری از متخصصان مدیریت و کسبوکار بر این باورند که منابع انسانی، یکی از اصلیترین ارکان هر سازمان است. بدون نیروی انسانی، هیچ سازمانی شکل نمیگیرد و دوام نمیآورد.
نکته مهم در این میان، نحوه مدیریت این سرمایه کلیدی است. منابع انسانی فقط یک بخش سازمانی نیست؛ نیروییست که مسیر رشد و پیشرفت را ممکن میسازد. به همین دلیل در سالهای اخیر توجه جدی به شیوههای نوین مدیریت منابع انسانی شکل گرفته است.
پشت هر محصول یا خدمتی که ارائه میشود، تلاش یک تیم از انسانها قرار دارد. هیچ کالایی بدون حضور انسان تولید نمیشود. بنابراین برای ساختن یک سیستم کارآمد، وجود نیروی انسانی ماهر، متعهد و توانمند، ضروری است.
هرچند گاهی گفته میشود که فناوریهای نوین جای انسان را میگیرند، اما همین فناوریها نیز برای طراحی، راهاندازی، نگهداری و کنترل، به انسان نیاز دارند. حتی پیچیدهترین ماشینها هم بدون نظارت انسانی قابل اعتماد نیستند. به همین دلیل، نیروی انسانی همیشه نقشی حیاتی در موفقیت سازمانها دارد و همکاران یک مجموعه، سرمایههای واقعی آن هستند.
[وبلاگ راهکار]
-
اقتصاد دیجیتال: ۵ درس استراتژیک از کنفرانسهای پیشرو ۲۰۲۵
درک استراتژیهای جدید حاکم بر «اقتصاد دیجیتال» برای مدیران ارشد حیاتی است. کارخانه نوآوری راهکار، ۵ درس کلیدی از کنفرانسهای ۲۰۲۵ را برای تضمین آینده سازمان شما در عصر هوش مصنوعی و دادههای بزرگ استخراج کرده است.
-
سرمایهگذاری محتوا: ۵ استراتژی VC برای رسانههای تخصصی عمودی (۲۰۲۴)
چگونه در رسانههای تخصصی عمودی موفق شویم؟ این مقاله 5 استراتژی کلیدی VC را برای بهینهسازی سرمایهگذاری محتوا تحلیل میکند. تمرکز بر خلق شبکهسازی استراتژیک و دادههای انحصاری برای پایداری و بازده بالا در اکوسیستم B2B.
-
کارخانه نوآوری رسانه: ۵ اصل کلیدی برای پایداری کسبوکار محتوایی
مدلهای سنتی محتوا دیگر پاسخگو نیستند. کارخانه نوآوری رسانه (MIF) پارادایم نوین برای پایداری است. ۵ اصل کلیدی را برای خلق، توسعه و سرمایهگذاری استراتژیک در رسانههای تخصصی بیاموزید.
-
آیا کوزهگر از کوزه شکسته آب میخورد؟
میگویند «معمولاً کسی که صاحب هنر و حرفهای است، خودش از آن بهرهای نمیبرد و در استفاده از هنر خویش تنبل است.» موافق باشیم یا نباشیم، این گزاره تا حدی صحیح است و شاید بهتر از واژه «تنبلی» واژه «سختگیر» منظور را برساند. کسی که هنری دارد، در استفاده از هنرش برای خودش، سختگیر است.…
-
روایتی از تکامل جلد و گرافیک ماهنامه عصر تراکنش در ۴ سال گذشته
خوشبختانه جلد ماهنامه عصر تراکنش شماره ۴۲ توجه بسیاری را به خود جلب کرده است. نگاهی به ۴ سال مسیر ماهنامه چاپی عصر تراکنش و انتشار مستمر و منظم این نشریه نشان میدهد که عصر تراکنش با این که به صورت پیوسته منتشر شده ولی بالا و پایین داشته و مسیر همه جا هموار نبوده…
-
چرا لوگوی راه پرداخت را تغییر دادیم؟
تغییر لوگو برای کسبوکاری که کار میکند همیشه محل بحثها و اختلافهای بسیار میشود. مخاطبان یک کسبوکار و به طور خاص یک کسبوکار رسانهای در طول زمان به هویت بصری یک مجموعه عادت میکنند. حتی اگر هویت بصری اشکالاتی هم داشته باشد معمولا قدرت عادت به حدی است که بسیاری از مخاطبان آن را همان…




